Statistieken

Hier een overzicht van de statistieken:

  • Totaal aantal kilometers: 3102. Dat is 75% van wat de Terberg Greenlease Nissan LEAF überhaupt heeft gereden.
  • Meeste km’s op een dag met snelladen: 281,2. Dag 24.
  • Meeste km’s op een dag zonder snelladen: 215,1. Dag 3.
  • Minste km’s op een reisdag: 90. Dag 6.
  • Totaal aantal meters geklommen: Schatting, circa 6.000. Ardennen, Vogezen, Jura, Alpen, Apennijnen.
  • Aantal keren gewoon opladen: 46. 27 Nachten, 19 x tussendoor.
  • Aantal verschillende stopcontacten: 32.
  • Aantal keer gevraagd om stroom: 36. 32 x Geen probleem! 4 x Antwoord: Nee. 2 x “Mijn man is er niet, dus ik kan het niet vragen“. 1 x “Sorry, maar onze stop kan 2200Watt niet aan” en 1  x een vervelende vent die er geen trek in had.
  • Aantal keren snelladen: 4. Bij Protoscar 2 x. Bij ABB 1 x en bij Nissan Strassbourg 1 x.
  • Aantal stoppen doorgeslagen: 1. In Airolo. Andere groep geprobeerd, geen probleem.
  • Aantal kWh benodigd voor 3100 km met onze spaarzame rijstijl: 3100/170×24=440.
  • Kosten voor 440 kWh: € 75,- (Landelijke gemiddelde stroomprijs en laadverdeling per land meegenomen: € 0,174 / kWh).
  • Waarvan wij zelf betaald hebben: Circa € 50,-. € 25,- Via camping-elektrisciteits-tarieven en € 25,- via hogere fooien. Hotels en snellaadpunten waren gratis.
  • Google maps: Heenrit (in twee delen op Ggl maps); Terugrit.
  • Hotelovernachtingen: 8
  • Campingovernachtingen: 11
  • Overnachtingen in appartement Tonda: 7
  • In ouderlijk huis in Eindhoven: 3

Toelichting bij de grafiek “Kilometers per dag”. De 4 rode staven, zijn de dagen met snelladen:

  • Op dag 5 hadden we bij aankomst nog 30% over. Daarom niet super ver;
  • Op dag 23 hetzelfde verhaal: Het was maar 80 km naar Protoscar;
  • Dag 24 ging ver, want: 1) we gingen omlaag de Alpen uit, 2) rustigaan door, 3) we kwamen relatief leeg bij ABB en 4) we hebben later nog bijgeladen;
  • Op dag 25 was de snellader van Nissan Strassbourg niet ver en reden we er snel heen. We kwamen daar half vol aan.
Dit bericht is geplaatst in Algemeen, Elektriciteit, vermogen, energie, Rijervaringen, Snelladen. Bookmark de permalink.